Bycie Domem Tymczasowym to ciężka praca i wielkie wyzwanie, ale radość z uratowania kociego życia jest bezcenna.
Kiedy decyzja o byciu Domem Tymczasowym zapadła i z pomocą wolontariuszy GPK Mrau stajesz się opiekunem któregoś ze wskazanych przez nas najbardziej potrzebujących paluchowych podopiecznych, pamiętaj że:
- Dom Tymczasowy jest zobowiązany do regularnych relacji o stanie zdrowia i postępach kota.
Pozwali nam to na równie regularne umieszczanie informacji na stronach GPK Mrau oraz efektywne zbieranie funduszy na leczenie tymczasowego podopiecznego. (Prosimy o przesyłanie wiadomości ze zdjęciami na adresy: k.nizinska(małpka)onet.eu i polus.asia(małpka)gmail.com)
- Dom Tymczasowy jest zobowiązany do terminowego dostarczania oryginałów faktur za wydatki do refundacji
Z faktur rozliczamy się w trybie comiesięcznym – na początku każdego miesiąca, za poprzedni. Oryginały musimy przekazać do Fundacji do 10-go dnia każdego miesiąca. Refundacje opłaconych uprzednio przez Dom Tymczasowy faktur następują na bieżąco, zwykle do 5 dni od przekazania faktury wraz z opisem do opiekuna DT lub innej osoby wskazanej przez opiekuna. Dane do faktury VAT do refundacji podaje opiekun DT. Nie realizujemy faktur przelewowych. UWAGA! Prosimy o faktury zbiorcze z danej lecznicy, nawet pomimo osobnego opłacania wizyt.
- Dom Tymczasowy zawsze może liczyć na wsparcie merytoryczne i psychiczne wolontariuszy GPK Mrau
Wypożyczenie sprzętu (klatki, kuwety, miski), porady, pomoc dla DT na czas wyjazdów, nieobecności, pomoc w transporcie kotów – w miarę możliwości i po wcześniejszym uzgodnieniu. Masz pytania, prośby, wątpliwości – śmiało dawaj znać, wspólnie coś poradzimy. Jest nas garstka i wszystkie dzielimy czas na życie prywatne i koty schroniskowe lub wolno żyjące, ale jeśli tylko możemy w czymś pomóc- chętnie to zrobimy!
- Dom Tymczasowy musi się liczyć z tym, że kot może pozostać pod jego opieką przez kilka miesięcy, będzie wymagał czasochłonnej opieki, diagnostyki i leczenia
- Przygotowanie ogłoszeń i ogłaszanie kota do adopcji leży po stronie domu tymczasowego, który naturalnie zna zwierzę najlepiej
Pomagamy w nagłaśnianiu kotów do adopcji, wyborze domu, rozmowach i wizytach przed/po adopcyjnych, jeśli tylko opiekun w domu tymczasowym ma takie życzenie. Nie naciskamy na wybór konkretnego domu i nie rościmy sobie prawa do stawiania wymagań dla domu stałego w imieniu opiekuna w DT.
Bardzo liczymy na Twoją pomoc w promowaniu GPK Mrau i idei naszego istnienia, podopiecznych grupy, a także Twojego podopiecznego. Wspólny wysiłek zwiększa szanse na ratowanie Paluszków.
Pomoc kotom z miejskiego schroniska wiąże się z koniecznością dopełnienia formalności w samym schronisku, które nie ma możliwości wydawania zwierząt na tzw. „tymczas”, dlatego przeprowadzimy Cię przez proces adopcyjny i wytłumaczymy z czym wiąże się adopcja z Palucha.
Doskonale rozumiemy, że opieka nad kocim choruskiem wiąże się z emocjami i potrafi przerodzić się w relację, której nie zawsze umiemy sobie odmówić. Dlatego jeśli okaże się, że Twój tymczasowy podopieczny staje się Twoim rezydentem – prosimy – daj nam o tym znać.
GPK Mrau może zrefundować koszty:
- Diagnostyki, leczenia, kastracji, rehabilitacji – w ustalonym zakresie
Przed wykonaniem badań i zabiegów DT powinien skonsultować się z GPK Mrau, podając spodziewaną kwotę kosztów za dane badanie lub zabieg- kiedy tylko to możliwe *
Wiele badań i zabiegów można wykonać tanio w lecznicach współpracujących lub samodzielnie albo z pomocą wolontariuszy GPK Mrau (np. zastrzyki i kroplówki) - Karmy specjalistycznej **
- Preparatów feromonowych i konsultacji behawiorstycznych (w uzasadnionych przypadkach)
GPK Mrau nie refunduje kosztów:
- Karmy bytowej, żwirku i przedmiotów codziennego użytku kota (miski, kuwety, etc.)
- Zabezpieczenia okien i balkonów (osiatkowanie, blokady okien)
- Transportu
- Zniszczeń mienia DT dokonanych przez koty
* Prosimy o informację przed poniesieniem kosztu, abyśmy mogli wrócić z informacją o naszej wydolności finansowej i możliwości refundacji. Zdajemy sobie sprawę z różnorodności sytuacji i tego, że nie zawsze jesteśmy w stanie odpowiednio wcześnie wszystkiego zaplanować tym bardziej skoro mamy do czynienia z kocim zdrowiem i życiem.
** Prosimy o informację przed zakupem specjalistycznej karmy – jeśli jest ona konieczna.
W niestandardowych przypadkach podchodzimy indywidualnie do możliwości refundowania kosztów innych niż powyżej (na przykład: pomoc behawiorysty) oraz kosztów zwykle nierefundowanych. Śmiało pytaj!
W przypadku koniecznej wizyty u weterynarza specjalizującego się w danej dziedzinie (okulista, kardiolog, ortopeda, radiolog etc.) chętnie doradzimy dokąd się udać. Wychodzimy z założenia, że dbałość o jakość usługi pozwala zaoszczędzić fatygi DT, stresu podopiecznemu wynikającego z licznych wizyt lekarskich, a przede wszystkim skraca drogę do postawienia trafnej diagnozy.
Bardzo dziękujemy za pomoc okazaną schroniskowym kotom i pochylenie się nad ich losem! 🙂
Wolontariusze Grupy Pomocy Kotom MRAU